donderdag 23 april 2015

BINDINGSANGST: geen relatie aan durven gaan.




Straks vindt hij mij niet leuk. Misschien doe ik wel iets verkeerds. Een relatie geeft meer stress dan geluk. Ik wil niet dat mijn vriendje jaloers wordt en de hele dag achter mij aan loopt en mij controleert. Ik ben bang dat ik teleurgesteld achterblijf. Ik wil nog geen seks, maar hij wil dat vast wel...
Dit zijn zomaar paar gedachtes die sommigen meiden hebben. We willen niet verliefd worden en zijn bang voor een relatie. We twijfelen aan onszelf. We kunnen uren fantaseren over een relatie. Wat kan er mis gaan? Hoe zit de perfectie relatie eruit voor mij? Probeer deze gedachtes los te laten. Je gedachtes worden niet de werkelijkheid, maar blijven slechts gedachtes. Blijf met beide benen op de grond en blijf reƫel. Probeer open te staan voor wat er komen gaat. Onthoud ook dat niks moet.

Verlatingsangst en bindingsangst hebben vaak veel met elkaar te maken. Je bent bang dat je vriend je verlaat, dus bind je je niet vast aan je geliefde. Bindingsangst ontstaat uit onbewust niet verwerkte emoties. 

Iedereen kan wel eens last hebben van bindingsangst. Twijfels over een relatie beginnen met iemand zijn normaal. Je hebt waarschijnlijk echt last van bindingsangst als je na een paar weken begint te twijfelen aan je vriend en het single zijn gaat missen, je niet wilt praten over de toekomst, je het uitmaakt omdat je vriend teveel aandacht vraagt of je valt op mensen die geen interesse hebben in een relatie, je zoekt ruzie met je vriend of hebt de neiging om vreemd te gaan. 

Zoek niet naar de beste vriend. Als je na een poosje toch denkt dat jullie niet bij elkaar passen, dan mag je het uitmaken. Gun jezelf de tijd om naar een relatie toe te groeien. Praat hierbij met je vriend. Zo kunnen irritaties en spanningen voorkomen worden.

Omdat ik weet dat er meiden zijn die hier last van hebben, heb ik dit artikel geschreven. Zelf heb ik niet last van bindingsangst, maar heb ik wel flink veel onafhankelijkheid nodig. Daarom ben ik soms ook wel bang om een relatie aan te gaan.

Heb jij last van bindingsangst en iets aan dit artikel gehad?

2 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven! Ik heb zelf ook wel een beetje last van bindingsangst.

    BeantwoordenVerwijderen